Refund and Returns Policy

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os i webshoppen.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den pågældende forsendelse.
 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Ved retunering af en vare skal standardfortrydelsesformularen benyttes. Denne finder du finder nederst i handelsbetingelserne.

I tilfælde af spørgsmål til standardfortrydelsesformularen, kan du sende dine spørgsmål til os på jsl.firma@gmail.com


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, der ved bestillingstidspunktet er en bindende forudbestilling,

Levering af vare, der modtages på produkter der ikke er på lager og behandles som kundeordre,

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde på et produkt, som du udtrykkeligt har bedt om,
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,  
Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog ikke hvis det er abonnementsaftaler,
Aftaler, der indgås på en offentlig auktion, udstilling og messe.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalinger på varens pris modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den og kan bevise den er modtaget.

Varen sendes til:
JSL Firma

Neksøvej 8

7400 Herning
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Fortrydelsesret i erhvervskøb
Ved handel med B2B (Erhverv til erhverv) forfindes der ingen fortrydelsesret, medmindre andet er aftalt ved handlens indgåelse.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

JSL Firma

Neksøvej 8

7400 Herning
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, hertil Eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Alle varer der returneres grundet defekter ved modtagelsen skal returneres i samme stand og emballage som ved afsendelsen – som udgangspunkt repareres varer der overholder betingelserne for 24 måneders reklamationsret, er dette ikke rentabelt ombyttes varen med fornyet 24 måneders reklamationsret.

Need help?

Contact us at jsl.firma@gmail.com for questions related to refunds and returns.